Usługi BHP
Przeprowadzenie audytu BHP
Zgodnie z obowiązującymi przepisami to pracodawca odpowiada za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w budynku, obiekcie budowlanym, terenie, którego jest właścicielem lub najemcą. Nieprzestrzeganie przepisów BHP grozi konsekwencjami finansowymi lub wręcz odpowiedzialnością karną.
Wykonanie audytu BHP ma na celu analizę stanu rzeczywistego warunków pracy pod kątem ich zgodności z przepisami, jak również wymaganej dokumentacji. Nieprawidłowości wykryte podczas audytu pozwolą na ich szybką identyfikację a co za tym idzie skuteczne ich wyeliminowanie w przyszłości.
Nasze działania audytowe opieramy m.in. na listach kontrolnych Państwowej Inspekcji Pracy, które poruszają następujące zakresy :
- stosunek pracy,
- wynagrodzenia i inne świadczenia,
- urlopy pracownicze,
- czas pracy,
- regulamin pracy,
- zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
- ocena ryzyka zawodowego,
- wypadki przy pracy,
- badania lekarskie pracowników,
- szkolenia BHP,
- czynniki szkodliwe, uciążliwe i niebezpieczne,
- pomieszczenia pracy,
- oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja,
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne,
- stanowiska i procesy,
- maszyny i urządzenia techniczne,
- transport na terenie zakładu,
- magazynowanie i składowanie,
- nadzór i kontrola stanu BHP.
Zakres listy kontrolnej zostanie dopasowany do specyfiki oraz potrzeb audytowanego obszaru.
Po zakończonym audycie, zostanie przygotowany raport, w którym znajdą się informację o ewentualnych brakach i nieprawidłowościach. Raport będzie zawierał propozycje zastosowania rozwiązań mających na celu wyeliminowanie niezgodności.
Cena usługi : od 300 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie instrukcji BHP
Obowiązkiem pracodawcy jest wydawanie szczegółowych instrukcji i wskazówek dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach pracy zgodnie z Art. 2374 Kodeksu Pracy. Instrukcje muszą być udostępnione pracownikom, do stałego korzystania zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Instrukcja BHP jest to dokument określający właściwe sposoby wykonywania przez pracownika obowiązków służbowych w sposób zgodny z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy.
Najczęściej spotykane instrukcje BHP dotyczą tematyki związanej z :
- obsługą maszyn i urządzeń technicznych,
- stosowanymi w zakładzie procesami technologicznymi,
- wykonywaniem prac związanych z zagrożeniami wypadkowymi,
- postępowaniem z materiałami szkodliwymi dla zdrowia i niebezpiecznymi,
- udzielaniem pierwszej pomocy.
Dodatkowo tworzymy, aktualizujemy oraz opiniujemy wszelkiego rodzaju dokumenty związane z bezpieczeństwem pracy na budowie takie jak :
IBWR – (Instrukcja Bezpiecznego Wykonywania Robót)
BIOZ – (Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia)
POR – (Projekt Organizacji Robót)
W ramach usługi, opracujemy dla Państwa instrukcje BHP uwzględniające specyfikę oraz zagrożenia występujące w analizowanej tematyce lub obszarze.
W cenie zamówionej usługi przesyłana jest instrukcja BHP drogą elektroniczną.
Opracowany dokument zostaje dostarczony w postaci pliku Microsoft Word na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia usług. Dokument jest w wersji edytowalnej, który w przypadku wystąpienia zmiany w instrukcji, można w prosty sposób zaktualizować.
Cena usługi : od 50 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie oceny ryzyka zawodowego
Obowiązkiem pracodawcy jest ocenianie i dokumentowanie ryzyka zawodowego związanego z wykonywaną pracą przez swoich pracowników zgodnie z art. 226 Kodeksu pracy. Ocena ryzyka zawodowego to nie tylko formalność wymagana przepisami, ale przede wszystkim profilaktyka ograniczająca występowanie wypadków i chorób zawodowych w każdym zakładzie pracy. Ocenę ryzyka przeprowadza się dla stanowisk stacjonarnych, niestacjonarnych oraz prac wykonywanych okazjonalnie.
Ocena ryzyka zawodowego polega na systematycznym badaniu wszystkich aspektów pracy na danym stanowisku pracy w celu lepszego rozpoznawania ryzyka, wykrywania zagrożeń dla zdrowia oraz podejmowania działań korygujących i zapobiegawczych.
W ramach usług związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, opracujemy dla Państwa dokumentację związaną z oceną ryzyka zawodowego dla danego stanowiska pracy.
Co zawiera dokument, który dla Państwa opracujemy :
- stronę tytułową z możliwością umieszczenia nazwy oraz logo Państwa firmy,
- spis treści, rozbudowany wstęp, definicje oraz podstawy prawne,
- opis postępowania oraz zastosowanej metody oceny ryzyka,
- charakterystyka stanowiska pracy (wymagania ogólne),
- rozpoznanie zagrożeń w miejscu pracy,
- kartę oceny ryzyka zawodowego,
- wnioski i zalecenia zmniejszające zagrożenia dla stanowiska,
- wykaz osób dokonujących oceny ryzyka,
- wykaz dokumentów użytych przy ocenie ryzyka,
- wzór oświadczenia pracownika o zapoznaniu się z oceną ryzyka.
W naszej ofercie posiadamy dwie wersje zamówionego przez Państwa dokumentu.
- Elektroniczna – dostarczona w postaci pliku Microsoft Word na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia usług. Dokument jest w wersji edytowalnej, który w przypadku wystąpienia zmiany zagrożeń na stanowisku pracy można w prosty sposób zaktualizować.
- Tradycyjna (papierowa) – dostarczona w postaci oprawionego dokumentu papierowego na adres korespondencyjny wskazany w formularzu zamówieniu usług.
W cenie zamówionej usługi przesyłana jest ocena ryzyka drogą elektroniczną. W przypadku chęci otrzymania wersji tradycyjnej (papierowej) zostanie doliczona dodatkowa opłata w wysokości 50 zł (netto), w której zawarty jest koszt wydruku dokumentu, oprawienia, pakowania oraz dostarczenia za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Cena usługi : od 200 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie regulaminów BHP
Większość zakładów pracy funkcjonuje na podstawie wewnętrznych norm i założeń, które są zebrane i publikowane w postaci oficjalnych dokumentów wewnątrzzakładowych. Stworzenie takich regulacji wpływa korzystnie na działanie zakładu oraz określa zasady organizacyjne i porządkowe w procesach pracy.
Najczęściej występującym dokumentem mającym bezpośredni związek z przepisami prawa pracy oraz wytycznymi bezpieczeństwa i higieny pracy jest regulamin pracy, który powinien być utworzony przez pracodawcę, jeśli nie jest objęty układem zbiorowym pracy i zatrudnia 50 lub więcej pracowników. Regulamin pracy, nie może jednak zawierać postanowień mniej korzystnych dla pracowników niż przepisy Kodeksu Pracy czy innych ustaw i aktów wykonawczych.
Regulamin pracy może zawierać szereg załączników lub odrębnych regulaminów określających następujące zagadnienia związane z funkcjonowaniem zakładu m.in.:
- przydziałem odzieży i obuwia roboczego,
- przydziałem środków ochrony indywidualnej,
- wykazem prac szczególnie niebezpiecznych,
- refundacją kosztów zakupu okularów korygujących wzrok,
- pracą zdalną,
- itp.
W ramach naszych usług tworzymy, aktualizujemy oraz opiniujemy regulaminy związane nie tylko z tematyką BHP ale, również z działalnością zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
Regulaminy, które dla Państwa opracujemy są tworzone z uwzględnieniem specyfiki oraz potrzeb danego zakładu pracy.
W cenie zamówionej usługi przesyłany jest regulamin BHP drogą elektroniczną.
Opracowany dokument zostaje dostarczony w postaci pliku Microsoft Word na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia usług. Dokument jest w wersji edytowalnej, który w przypadku wystąpienia zmian w regulaminie, można w prosty sposób zaktualizować.
Cena usługi : od 100 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Przeprowadzenie postępowania powypadkowego
Pracodawca zgodnie z Art. 234 § 1 Kodeksu pracy w jest obowiązany podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom.
Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą :
– podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych,
– podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia,
– w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Zgłoszenie wypadku dokonuje poszkodowany (jeżeli stan zdrowia na to pozwala) lub inna osoba, która to zdarzenie zauważyła.
Procedura postępowania w razie wystąpienia wypadku.
- Udzielenie poszkodowanemu pierwszej pomocy.
- Zabezpieczenie miejsca wypadku.
- Powołanie zespołu powypadkowego.
- Przeprowadzenie postępowania powypadkowego.
- Sporządzenie i zatwierdzenie protokołu powypadkowego.
- Doręczenie protokołu powypadkowego poszkodowanemu.
- Uzupełnienie rejestru wypadków.
- Sporządzenie statystycznej karty wypadku.
- Określenie środków i wniosków profilaktycznych.
W ramach naszej oferty przeprowadzenia postępowania powypadkowego w Państwa firmie :
- zbierzemy materiały dowodowe,
- wysłuchamy i spiszemy wyjaśnienia poszkodowanego,
- zbierzemy wyjaśnienia świadków wypadku,
- ustalimy okoliczności i przyczyny wypadku,
- sporządzimy protokół powypadkowy.
Dodatkowo (opcjonalnie) wspomagamy klienta w następujących kwestiach :
- wypełnienia rejestru wypadków przy pracy,
- wypełnienia statystycznej karty wypadku przy pracy,
- określeniu działań zapobiegawczych mających na celu niedopuszczenie do podobnych zdarzeń wypadkowych w przyszłości.
Po zakończonym postępowaniu powypadkowym, zostanie przygotowany protokół w wersji tradycyjnej (papierowej) podpisany przez specjalistę ds. BHP z GAL Centrum Szkoleń, wchodzącego w skład powołanego zespołu powypadkowego. Dokument w takiej formie zostaje przedłożony do dalszego procesowania w Państwa firmie. Ilość przekazanych dokumentów jest zależna od rodzaju oraz okoliczności wypadku co zostanie indywidualne ustalone z klientem.
W przypadku gdy protokół nie zostanie zaakceptowany przez poszkodowanego lub reprezentującego go członka rodziny, postępowanie zostanie przeprowadzone ponownie. Każdorazowe wznowienie postępowania powypadkowego wiąże się poniesieniem dodatkowych kosztów przez klienta.
Cena usługi : od 300 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Kompleksowa obsługa BHP (outsourcing)
W ramach usługi oferujemy pełną obsługę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (outsourcing) w Państwa firmie. Świadczymy wysoko wyspecjalizowane usługi na zasadzie zewnętrznej służby BHP. Wykonujemy wszelkie czynności wynikające z obowiązujących przepisów prawa, zarówno w ramach umów stałych (kompleksowa obsługa) jak i jednorazowych zleceń.
Przykładowe zadania, które możemy wykonać w ramach kompleksowej obsługi BHP (outsourcing).
- Prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych BHP.
- Prowadzenie postępowań powypadkowych.
- Prowadzenie rejestrów szkoleń, wypadków, chorób zawodowych i innych.
- Prowadzenie wewnętrznych audytów BHP.
- Opracowanie ryzyka zawodowego stanowisk pracy.
- Opracowanie instrukcji oraz regulaminów BHP.
- Kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przepisów BHP.
- Konsultacje i doradztwo w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Stały lub czasowy nadzór specjalisty BHP w zakładzie, na obiekcie lub w terenie.
- Współpraca w imieniu klienta, z organami nadzoru na warunkami pracy w tym PIP, PIS.
- Wsparcie oraz pomoc prawna w sytuacji wystąpienia wypadku w pracy.
Zakres zadań i obowiązków realizowanych przez GAL Centrum Szkoleń dla klienta w ramach kompleksowej obsługi BHP jest regulowana umową podpisaną przez strony.
Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub wysłania prośby o bezpłatną wycenę oczekiwanej obsługi BHP, poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie głównej GAL Centrum Szkoleń.
Cena usługi : od 500 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Usługi PPOŻ
Przeprowadzenie audytu PPOŻ
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej to osoba fizyczna, osoba prawna, organizacja lub instytucja korzystająca ze środowiska, budynku, obiektu lub terenu, są obowiązane zabezpieczyć je przed zagrożeniem pożarowym lub innym miejscowym zagrożeniem pod groźbą sankcji karnych.
W związku z powyższym zachęcamy do wykonania wewnętrznego audytu skupiającego się na analizie stanu rzeczywistego bezpieczeństwa pożarowego i zgodności z obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi w Państwa Firmie. Naszym wspólnym celem jest znalezienie ewentualnych błędów lub słabych punktów i ich poprawa. Nieprawidłowości wykryte podczas audytu pozwolą na ich identyfikację a co za tym idzie możliwość ich wyeliminowania jeszcze przed wystąpieniem zagrożenia na dużą skalę.
W ramach naszej usługi, przeprowadzimy audyt w Państwa Firmie zgodnie z przyjętym harmonogramem.
- Przygotowanie audytora do wykonania audytu (20 % całkowitego czasu):
- określenie celu i zakresu audytu,
- analiza danych z poprzedniego audytu,
- analiza dokumentacji przeciwpożarowej w tym Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego,
- przygotowanie listy pytań audytowych,
- powiadomienie o audycie.
- Wykonanie audytu (60 % całkowitego czasu):
- przegląd warunków i sposobów ewakuacji,
- prowadzenie rozmów audytowych na stanowiskach pracy,
- wizja lokalna audytowanych obszarów pod kontem zabezpieczeń oraz wyposażenia ppoż.,
- ocena posiadanych procedur na wypadek pożaru,
- weryfikacja skuteczności i dat ważności szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- spotkanie zamykające w celu omówienia poszczególnych aspektów audytu.
- Przygotowanie raportu (20 % całkowitego czasu).
Po zakończonym audycie, zostanie przygotowany raport, w którym znajdą się informację o ewentualnych brakach i nieprawidłowościach. Raport będzie zawierał propozycje zastosowania działań korygujących zaobserwowanych niezgodności.
Zakres i forma audytu ustalana jest indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Jednocześnie zachęcamy do cyklicznego przeprowadzania audytów. Cykliczne audytowanie pozwoli dostrzec słabe i mocne strony a co za tym idzie szanse i zagrożenia w systemie zarządzania. Zebrane w ten sposób informacje na temat skuteczności procesów zarządzania w organizacji oraz poziomu spełnienia ustalonych wymagań przeciwpożarowych, pozwolą następnie wdrożyć działania zapobiegawcze i usprawniające.
Cena usługi : od 300 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
Obowiązkiem właściciela, zarządcy lub użytkowników obiektów bądź ich części, stanowiących odrębne strefy pożarowe, przeznaczonych do wykonywania funkcji użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego, produkcyjnych, magazynowych oraz inwentarskich jest opracowanie, wdrożenie i udostępnienie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego tych obiektów. Powyższą regulację określają przepisy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku dotyczące ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. 109, poz. 719 z dnia 22 czerwca 2010 r.).
Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego jest to dokument określający zasady ochrony przeciwpożarowej obiektu w zakresach organizacyjnych, technicznych i porządkowych. Instrukcja jest niezbędna w momencie odbioru budynku przez Państwową Straż Pożarną. Opracowanie oraz aktualizacja Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego może być realizowana wyłącznie przez osoby, które posiadają do tego udokumentowane uprawnienia, wskazane w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
W ramach usługi, opracujemy dla Państwa Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego uwzględniającą specyfikę oraz zagrożenia występujące w analizowanym obiekcie, obszarze.
Dostarczymy dokument na adres korespondencyjny wskazany w formularzu zamówienia usługi, w dwóch wersjach :
- Tradycyjnej (papierowej) – w postaci oprawionego dokumentu papierowego.
- Elektronicznej (nośnik danych) – w postaci plików PDF zapisanych na nośniku danych.
Koszty wydruku dokumentu, oprawiania, nośnika danych oraz dostarczenia za pośrednictwem firmy kurierskiej są w cenie usługi.
Dodatkowo (opcjonalnie) wspomagamy klienta w następujących kwestiach :
- szkolenia dla pracowników w celu objaśnienia założeń i zasad opracowanego dokumentu,
- aktualizacji Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego co najmniej raz na dwa lata.
Opracowanie instrukcji oraz procedur przeciwpożarowych nie powinno być jednorazowym działaniem, ale ciągłym procesem dostosowania do zmieniających się przepisów oraz zagrożeń pożarowych. W tym celu proponujemy skorzystanie z naszych dodatkowych usług wspomagających Państwa działania w zakresie bezpieczeństwa pożarowego takich jak :
Audyt PPOŻ
Kompleksowa obsługa PPOŻ (outsourcing)
Cena usługi : od 2000 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Oznakowanie ewakuacyjne i ochrony PPOŻ
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów to na właściciela lub zarządcę budynku lub obiektu nałożony jest obowiązek prawidłowego oznakowania dróg ewakuacyjnych oraz systemu przeciwpożarowego.
Zainstalowane w prawidłowy sposób znaki ewakuacyjne zwiększają bezpieczeństwo osób przebywających w budynkach lub obiektach w przypadku wystąpienia zagrożenia pożarowego. Znaki z tej kategorii wskazują m.in. :
- wyjścia ewakuacyjne,
- kierunki przebiegu wyjść ewakuacyjnych,
- miejsca zbiórki do ewakuacji.
Natomiast dzięki znakom ochrony przeciwpożarowej zwiększa się szansa szybkiego zaalarmowania o zagrożeniu oraz podjęcia ewentualnej akcji ugaszenia pożaru, jeszcze przed powstaniem poważnego zagrożenia. Znaki z tej kategorii wskazują m.in. położenie :
- urządzeń sygnalizacji pożarowej oraz instalacji gaśniczych,
- gaśnic oraz sprzętu pożarniczego,
- hydrantów wewnętrznych oraz zewnętrznych.
W ramach naszej usługi, dobierzemy oraz zamontujemy znaki ewakuacyjne i ochrony przeciwpożarowej w Państwa Firmie. Przed montażem przeprowadzamy wizję lokalną na terenie budynku lub obiektu oraz przeanalizujemy posiadaną dokumentację przeciwpożarową w tym Instrukcję Bezpieczeństwa Pożarowego. Zakres realizacji usługi jest ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta.
Zachęcamy do skorzystania z naszych dodatkowych usług wspomagających Państwa w zakresie bezpieczeństwa pożarowego taki jak :
Opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
Wykonanie przeglądu okresowego gaśnic
Kompleksowa obsługa PPOŻ (outsourcing)
Cena usługi : od 200 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Przeglądy okresowe gaśnic
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów to na właściciela lub zarządcę budynku lub obiektu nałożony jest obowiązek wykonywania przeglądów urządzeń przeciwpożarowych w tym m.in. gaśnic.
Przeglądy techniczne i czynności konserwacyjne gaśnic powinny być wykonywane w okresach ustalonych przez producenta, jednak nie rzadziej niż raz w roku.
Raz w roku oznacza, że w przypadku wykonania przeglądu 27 października bieżącego roku, to kolejny przegląd musi się odbyć do 27 października następnego roku. Zachęcamy alby oprócz przeglądu okresowego gaśnic, była wykonywana regularna kontrola wzrokowa przez użytkowników gaśnic. Pozwoli to na wyłapanie ewentualnych nieprawidłowości w działaniu gaśnicy pomiędzy przeglądami a co za tym idzie możliwość podjęcie działań konserwacyjnych lub wymiany na nową. Regularne kontrole i przeglądy gaśnic pomagają utrzymać wymagany poziom bezpieczeństwa pożarowego budynku.
W ramach naszej usługi, wykonamy przegląd okresowy gaśnic w Państwa Firmie. Następnie umieścimy naklejki kontrolne na każdej gaśnicy oraz sporządzimy protokół zbiorczy z przeglądu. Zakres realizacji usługi jest ustalany indywidualnie w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta.
Minimalny koszt usługi wynosi 50 zł netto + ilość wykonanych przeglądów. Koszt wykonania przeglądu gaśnicy uzależniony jest od rodzaju gaśnicy i wynosi od 10 zł netto za sztukę. W cenie usługi zawarty jest dojazd do klienta na terenie Krakowa w celu wykonania przeglądu okresowego, naklejek kontrolnych gaśnic oraz koszt sporządzenia i dostarczenia protokołu zbiorczego z przeglądu.
Zachęcamy do skorzystania z naszych dodatkowych usług wspomagających Państwa w zakresie bezpieczeństwa pożarowego taki jak :
Audyt PPOŻ
Opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
Kompleksowa obsługa PPOŻ (outsourcing)
Cena usługi : 50 zł + koszt wykonania przeglądu gaśnicy od 10 zł za sztukę
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z obiektu
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów to właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będących jego stałymi użytkownikami, niezakwalifikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV, powinien co najmniej raz na 2 lata przeprowadzać praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji z całego obiektu.
W przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników, w szczególności: szkół, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać – co najmniej raz na rok, jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.
Próbna ewakuacja to ćwiczenia, które mogą mieć ogromny wpływ na bezpieczeństwo osób przebywających w budynkach, obiektach lub terenach. Celem próbnej ewakuacji jest przygotowanie pracowników do prawidłowego reagowania oraz zachowania się w sytuacjach awaryjnych takich jak wystąpienie pożaru lub innego zagrożenia. Przed przystąpieniem do zorganizowania próbnej ewakuacji właściciel lub zarządca budynku, powinien spełnić następujące kryteria :
- wyznaczyć koordynatorów ewakuacji,
- przeszkolić pracowników z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- zapoznać pracowników z Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego,
- zapewnić wymagane warunki ewakuacji,
- stworzyć system ostrzegania o zagrożeniu,
- sprawdzić oznaczenie dróg ewakuacji,
- stworzyć scenariusz próbnej ewakuacji,
- zgłosić próbną ewakuację do właściwego Komendanta Powiatowego (Miejskiego) PSP.
Próbna ewakuacja zakończona jest sporządzeniem protokołu z ćwiczeń w zakresie praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji. W protokole powinny się znaleźć informacje o ewentualnych brakach lub błędach w trakcie jej przebiegu.
W ramach naszej usługi przeprowadzenia próbnej ewakuacji, nadzorujemy i analizujemy przebieg ewakuacji. Następnie wskazujemy słabe i mocne strony jej przebiegu w celu wyciągnięcia właściwych wniosków na przyszłość. Na koniec wspomagamy w wypełnieniu protokołu z ćwiczeń w zakresie praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji.
Zachęcamy do skorzystania z naszych dodatkowych szkoleń i usług wspomagających Państwa w zakresie przygotowania do przeprowadzenia próbnej ewakuacji oraz zwiększenia bezpieczeństwa pożarowego takich jak:
Szkolenie z zakresu ochrony przeciwpożarowej
Opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
Oznakowania ewakuacyjnego i ochrony PPOŻ
Kompleksowa obsługa PPOŻ (outsourcing)
Cena usługi : od 300 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Kompleksowa obsługa PPOŻ (outsourcing)
W ramach usługi oferujemy doradztwo z zakresu tematyki ochrony przeciwpożarowej oraz outsourcing funkcji inspektora ochrony przeciwpożarowej w Państwa firmie. Wspomagamy klienta w wypełnieniu obowiązków prawnych, sprawując nadzór nad przestrzeganiem bezpieczeństwa pożarowego w budynkach, innych obiektach budowlanych lub terenach.
Przykładowe zadania, które możemy wykonać w ramach kompleksowej obsługi PPOŻ (outsourcing).
- Stały lub czasowy nadzór inspektora ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie wewnętrznych audytów PPOŻ.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ochrony PPOŻ.
- Prowadzenie wewnętrznych kontroli poszczególnych obszarów.
- Aktualizacje Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego.
- Opracowanie scenariuszy pożarowych oraz planów ewakuacyjnych.
- Określanie wymogów w zakresie oznakowania ewakuacyjnego i ochrony PPOŻ.
- Organizacja oraz nadzór nad przebiegiem próbnej ewakuacji.
- Konsultacje i doradztwo w zakresie bezpieczeństwa pożarowego.
- Wykonywanie przeglądów oraz kontroli gaśnic.
- Współpraca w imieniu klienta, z organami kontroli.
Zakres zadań i obowiązków realizowanych przez GAL Centrum Szkoleń dla klienta w ramach kompleksowej obsługi PPOŻ (outsourcing) jest regulowana umową podpisaną przez strony. Usługę realizujemy w ramach umów stałych, których warunki każdorazowo są ustalane z klientem.
Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub wysłania prośby o bezpłatną wycenę oczekiwanej obsługi PPOŻ, poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie głównej GAL Centrum Szkoleń.
W przypadku chęci skorzystania z jednorazowych zleceń o współpracy, zachęcamy do skorzystania z następujących usług:
Przeprowadzenie audytu PPOŻ
Opracowanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
Oznakowanie ewakuacyjne i ochrony PPOŻ
Przeglądy okresowe gaśnic
Cena usługi : od 500 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Usługi RODO
Przeprowadzenie audytu RODO
Audyt wewnętrzny RODO jest prostą drogą do przeprowadzenia weryfikacji sposobu gromadzenia, przetwarzania, przechowywania oraz udostępniania danych osobowych w Państwa firmie.
Wprowadzone 25 maja 2018 r. przepisy nałożyły na przedsiębiorców obowiązek regularnego dokonywania przeglądów i oceny skuteczności wdrożonych zabezpieczeń, co wynika z art. 24 ust. 1 oraz art. 32 ust. 1 lit. d) RODO. Najlepszą formą oceny skuteczności wdrożonych zabezpieczeń jest przeprowadzanie regularnie audytów.
Wdrożenie RODO w Państwa firmie nie powinno jedynie polegać na jednorazowym przygotowaniu wymaganej dokumentacji ale przede wszystkim zgodnie z zasadą rozliczalności art. 5 ust. 1 RODO, w trakcie kontroli Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wykazać że administrator jest w stanie udokumentować przestrzeganie przepisów.
W celu zweryfikowania ewentualnych nieprawidłowości, oferujemy przeprowadzenie wybranego przez Państwa audytu wstępnego lub okresowego w zależności od potrzeb.
- Wstępnego w przypadku, nowej lub istniejącej działalności, w której nie zostały do tej pory zweryfikowane procedury, dokumenty czy rozwiązania wymagane przez RODO.
- Okresowego w przypadku cyklicznej weryfikacji przestrzegania zasad w istniejącej działalności, wynikających z RODO a w szczególności gdy zmieniły się okoliczności przetwarzania danych osobowych.
Cykliczne przeprowadzanie audytów RODO, zapewnia znaczną poprawę bezpieczeństwa realizowanych procesów przetwarzania danych osobowych co ma ogromne znaczenie w przypadku kontroli Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku ze zgłoszonym naruszeniem lub skargą osoby, której dane dotyczą.
Po zakończonym audycie, zostanie przygotowany raport, w którym znajdą się informację o ewentualnych brakach i nieprawidłowościach. Raport będzie zawierał propozycje zastosowania rozwiązań mających na celu wyeliminowanie niezgodności.
Cena usługi : od 300 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Wdrożenie RODO
Proces wdrożenia RODO w Państwa firmie wymaga dostosowania się do zasad ochrony danych osobowych zgodnie z wprowadzonymi przepisami w dniu 25 maja 2018 roku, które zostały nałożone na przedsiębiorców w związku z wejściem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
Wdrożenie RODO jest to proces wieloetapowy, który powinien być realizowany z uwzględnieniem rodzaju oraz specyfiki działalności Państwa firmy, jak również zakresu przetwarzania danych osobowych.
Nasz program wdrożeniowy dostosujemy do potrzeb i tempa klienta zgodnie z przyjętym harmonogramem działania :
– przeprowadzenie audytu wstępnego,
– analiza ryzyka w procesach przetwarzania danych osobowych,
– rekomendacja środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych,
– opracowanie dokumentacji RODO (Polityki Prywatności, klauzul informacyjnych, itp.),
– szkolenia dla pracowników z zakresu ochrony danych osobowych,
– powołanie inspektora ochrony danych osobowych w przypadku jeżeli jest to wymagane lub oczekiwane przez organizację w celu pełnienia nadzoru nad wdrożonymi procedurami.
Wdrożenie RODO nie powinno być jednorazowym działaniem, ale ciągłym procesem dostosowania do zmieniających się przepisów oraz okoliczności przetwarzania danych osobowych w Państwa firmie. W tym celu proponujemy skorzystanie z naszych dodatkowych usług po wdrożeniu RODO takich jak :
Kompleksowa obsługa RODO (outsourcing)
Audyt RODO (okresowy)
Cena usługi : od 1000 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie klauzuli informacyjnej RODO
Uzyskanie zgodności z RODO w Państwa firmie wymaga spełnienia obowiązku informacyjnego w stosunku do osoby, której dane są przetwarzane. Obowiązek informacyjny nałożony na administratora w związku z wprowadzonymi przepisami w dniu 25 maja 2018 rok wraz z obowiązywaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku zakłada, że osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do uzyskania informacji w temacie ich przetwarzania.
Realizację obowiązku informacyjnego można spełnić poprzez stosowanie tzw. klauzul informacyjnych. Treść oraz informacje zawarte w klauzuli muszą być przedstawione w sposób przejrzysty i zrozumiały w stosunku do osób, których dane są przetwarzane. Dodatkowo obowiązek informacyjny klauzuli powinien być wykonany w oparciu o dwa kluczowe przepisy Rozporządzenia tj. art. 13 oraz art. 14 RODO, których użycie jest zależne od źródła, z którego administrator uzyskał dane osobowe.
W ramach naszej usługi opracowania klauzuli informacyjnej w Państwa firmie :
– przeprowadzimy konsultacje w celu zebrania wszelkich niezbędnych informacji,
– opracujemy dokument, dostosowany do rodzaju oraz specyfiki działalności.
Zamówiony dokument przesyłamy drogą elektroniczną, w postaci pliku Microsoft Word na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia usługi. Dokument jest w wersji edytowalnej, który w przypadku wystąpienia zmian, można w prosty sposób zaktualizować.
Opracowanie klauzul informacyjnych nie powinno być jednorazowym działaniem, ale ciągłym procesem dostosowania do zmieniających się przepisów prawa oraz okoliczności przetwarzania danych osobowych w Państwa firmie. W tym celu proponujemy skorzystanie z naszych dodatkowych usług wspomagających w przyszłości nadzór nad dokumentami i procesami przetwarzania danych osobowych takich jak :
Kompleksowa obsługa RODO (outsourcing)
Audyt RODO (okresowy)
Cena usługi : od 100 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Opracowanie dokumentu Polityki ochrony danych osobowych
Uzyskanie zgodności z RODO w Państwa firmie wymaga dostosowania się do zasad ochrony danych osobowych w związku z wprowadzonymi przepisami w dniu 25 maja 2018 roku, które zostały nałożone na przedsiębiorców wraz z obowiązywaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
Drogą do uzyskania zgodności jest opracowanie i wdrożenie odpowiednich polityk i procedur, w których administrator musi wykazać przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych w celu realizacji zasady rozliczalności art. 5 ust. 1 RODO.
Polityka ochrony danych osobowych jest to dokument zawierający wewnętrzne regulacje, z których pracownicy niezależnie od podstawy zatrudnienia, uzyskują informacje w temacie przyjętych norm i procedur postępowania w organizacji dotyczących ochrony danych osobowych.
W ramach naszej usługi opracowania dokumentu Polityki ochrony danych osobowych w Państwa firmie :
– przeprowadzimy audyt wewnętrzny w celu zebrania wszelkich niezbędnych informacji do dokumentu,
– opracujemy dokument z załącznikami, dostosowany do rodzaju oraz specyfiki działalności.
Zamówiony dokument z załącznikami przesyłamy drogą elektroniczną, w postaci pliku Microsoft Word na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia usługi. Dokument jest w wersji edytowalnej, który w przypadku wystąpienia zmian, można w prosty sposób zaktualizować.
Dodatkowo (opcjonalnie) wspomagamy klienta w następujących kwestiach :
- szkolenia dla pracowników w celu objaśnienia założeń i zasad opracowanego dokumentu Polityki ochrony danych osobowych,
- aktualizacji posiadanego dokumentu do bieżącego zakresu przetwarzania danych osobowych oraz zmian prawnych,
- opracowaniu pozostałych dokumentów RODO takich jak Polityka Prywatności w przypadku świadczenia usług drogą elektroniczną lub posiadania strony internetowej, przez klienta.
Opracowanie i wdrożenie dokumentu Polityki ochrony danych osobowych nie powinno być jednorazowym działaniem, ale ciągłym procesem dostosowania do zmieniających się przepisów oraz okoliczności przetwarzania danych osobowych w Państwa firmie. W tym celu proponujemy skorzystanie z naszych dodatkowych usług wspomagających w przyszłości nadzór nad dokumentami i procesami przetwarzania danych osobowych takich jak :
Kompleksowa obsługa RODO (outsourcing)
Audyt RODO (okresowy)
Cena usługi : od 500 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
Kompleksowa obsługa RODO (outsourcing)
W ramach usługi oferujemy doradztwo z zakresu tematyki ochrony danych osobowych oraz outsourcing funkcji inspektora ochrony danych osobowych w Państwa firmie. Wspomagamy klienta w wypełnieniu obowiązków prawnych wynikających z przepisów nałożonych na przedsiębiorców w związku z wprowadzonym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
Przykładowe zadania, które możemy wykonać w ramach kompleksowej obsługi RODO (outsourcing).
- Przejęcie funkcji inspektora ochrony danych osobowych.
- Prowadzenie szkoleń dla pracowników z zakresu ochrony danych osobowych.
- Weryfikacja dokumentów RODO w zakresie zgodności z przepisami.
- Opracowanie dokumentacji RODO (polityk, klauzul informacyjnych, itp.)
- Przeprowadzenie analizy ryzyka w procesach przetwarzania danych.
- Rekomendacja środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych.
- Merytoryczne wsparcie w zakresie przetwarzania danych osobowych.
- Przeprowadzanie audytów wewnętrznych RODO.
- Wsparcie w obsłudze naruszeń danych osobowych.
- Wsparcie podczas kontroli UODO.
Zakres zadań i obowiązków realizowanych przez GAL Centrum Szkoleń dla klienta w ramach kompleksowej obsługi RODO (outsourcing) jest regulowana umową podpisaną przez strony. Usługę realizujemy w ramach umów stałych, których warunki każdorazowo są ustalane z klientem.
Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub wysłania prośby o bezpłatną wycenę oczekiwanej obsługi RODO, poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie głównej GAL Centrum Szkoleń.
W przypadku chęci skorzystania z jednorazowych zleceń o współpracy, zachęcamy do skorzystania z następujących usług :
Przeprowadzenie audytu RODO
Opracowanie klauzuli informacyjnej RODO
Opracowanie dokumentu Polityki ochrony danych osobowych
Cena usługi : od 500 zł
Cena usługi ustalana jest indywidualnie do zakresu i potrzeb Klienta. Podana cena jest ceną netto i ma wyłącznie charakter poglądowy i nie może być uznawana za ofertę w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.